Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přístup českých deníků Lidové noviny, Mladá fronta Dnes a Právo k přímé volbě prezidenta České republiky
Kottová, Anna ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem Přístup českých deníků Lidové noviny, Mladá fronta Dnes a Právo k přímé volbě prezidenta České republiky si klade za cíl potvrdit, nebo vyvrátit stranění tří českých periodik v období mezi prvním a druhým kolem přímé volby prezidenta republiky. V první části je práce zaměřena na vybrané kapitoly mediální, jazykové a sémiotické teorie týkající se stranění. Dále se věnuje procesu přímé volby a životopisům kandidátů Karla Schwarzenberga a Miloše Zemana. Ve druhé části se pokouší pomocí kvantitativní analýzy zjistit, jestli deníky byly vyvážené a poskytovaly srovnatelný prostor oběma kandidátům, nebo jednomu z nich věnovaly pozornosti více. Následnou aplikací kvalitativní analýzy se snaží dojít k závěru, jaké jazykové a sémiotické prostředky používali autoři jednotlivých deníků k referování o kandidátech druhého kola přímé volby. Podle konkrétních zjištění poté třídí články do kategorií pozitivní, neutrální, negativní pro Karla Schwarzenberga a pozitivní, neutrální, negativní pro Miloše Zemana. O stranění se po skončení přímé volby prezidenta a vítězství Miloše Zemana často diskutovalo. Tato diplomová práce by měla přinést odpověď na otázku, jestli tři české deníky stranily mezi prvním a druhým kolem přímé volby prezidenta České republiky některému ze dvou kandidátů.
Míra negativního zobrazení Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga v médiích v průběhu prezidentské volby v roce 2013
Tvarohová, Jana ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Diplomová práce na téma Míra negativního zobrazení Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga v médiích v průběhu prezidentské volby v roce 2013 analyzuje množství negativity ve zpravodajské produkci tří českých celostátních deníků, Mladé fronty, Lidových novin a deníku Právo, vůči těmto dvěma prezidentským kandidátům. Časové rozmezí sledovaného období je vymezeno jedním měsícem před a jedním měsícem po prvním kole prezidentské volby. Volba prezidenta v lednu roku 2013 byla v jedné věci zásadně odlišná od všech voleb předchozích. Probíhala přímou volbou. Hlavu státu tak namísto poslanců volili sami občané. Jednalo se tedy o událost významného charakteru, které se samozřejmě dostalo mimořádného mediálního ohlasu. Tisk, televize i rozhlas byly doslova zaplněné přímou volbou, samotnými kandidáty, debatami či různými úvahami. Média se však této události zhostila rozporuplně. Kromě běžného informování, které bylo pro vědomí veřejnosti důležité, se média uchýlila až k jakési mediální smršti, ve které na kandidátech ,,nenechala nit suchou". Mimojiné byla ve zpravodajství patrná i vysoká míra negativity vůči Miloši Zemanovi. Naopak Karel Schwarzenberg byl zobrazován jako ideální prezident. Média tak do určité míry rozdělila společnost na dva tábory, přívržence Miloše Zemana a přívržence Karla Schwarzenberga....
Přímá volba prezidenta republiky v českém mediálním prostředí
Bém, Michal ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce na téma Přímá volba prezidenta republiky v českém mediálním prostředí si klade za cíl objasnit, jak vybrané internetové zpravodajské portály (iDnes.cz, iRozhlas.cz, Novinky.cz, Blesk.cz) referovaly o druhých kolech přímé volby hlavy státu v letech 2013 a 2018. Teoretická část práce je rovna definici teoretických konceptů, jakými jsou mediální obraz, mediální produkt či reprezentace. Rovněž pojednává o okolnostech uzákonění přímé volby prezidenta a z toho plynoucích dopadech na společnost. V analytické části pak budou za pomoci kvantitativní obsahové analýzy zkoumány články z vybraných serverů v konkrétním období, což by ve výsledku mělo mimo jiné objasnit, jakým způsobem se média rozhodla přistoupit k této nové instituci.
Veřejně deklarovaná podpora (endorsement) kandidátů v titulech mediálního domu Economia, a.s. před volbou prezidenta ČR 2013 a 2018
Martinovský, Marek ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Autor: Marek Martinovský Název práce: Veřejně deklarovaná podpora (endorsement) kandidátů v titulech mediálního domu Economia, a.s. před volbou prezidenta ČR 2013 a 2018 Abstrakt Předmětem této bakalářské práce je zmapování fenoménu tzv. endorsementu v českém mediálním prostředí. Konkrétním zkoumaným vzorkem jsou mediální výstupy vybraných titulů mediálního domu Economia, konkrétně Hospodářských novin a serveru Aktuálně.cz v období 14 dnů před druhým kolem přímé volby prezidenta v letech 2013 a 2013. Práce rozebírá rozličné teoretické aspekty problematiky endorsementu ve světových - zejména amerických - médií a také v krátkosti zmiňuje příklady endorsementu v českém mediálním prostředí. Jádrem práce je poté kvantitativní analýza obsahu, jejíž prostřednictvím lze získat přehled o četnosti explicitní a implicitní podporu kandidátů, jež se ve vybraných titulech vyskytovala, a dále snaha nalézt u těchto hodnot korelaci s deklarovanou institucionální podporou v obou titulech. Vedlejším cílem práce je pak zmapovat doposud neprozkoumaný terén explicitní a implicitní podpory během voleb v roce 2018.
Role Karla Schwarzenberga v česko-německých vztazích
Duháčková, Klára ; Kunštát, Miroslav (vedoucí práce) ; Kučera, Rudolf (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se snaží poukázat na činnost české ga, který rál klíčovou ání česko enské, později české evropské Práce představí šlechtického i vliv české aristokracie, která průběhu 20. století poukázala české zemi jako suverénnímu stá ě ávajících hranic, jež chybňovaly hlasy sílící stické strany Text práce následně sleduje Vídně první ké kroky é směřovaly ke spolupráci Ačkoliv ivním nciálu využil kancléř á Mezinárodní helsinské federace Kvůli této činnosti se také následně áclavem který krátce po Sam tové revoluci nabídnul místo kancléře na Pražské radě středník zi českou a německou stranou při vzn Česko německé smlouvy o dobrém sousedství a řátelské spoluprác opouští ražský primárně soustředí ční, í a publikační činnost Poslední část práci českém hraničích věcí 2007 až 2013 Cílem této bakalářské prá přiblížit čtenáři mezi oběma partner budoucím směřování č německých vztahů, které dostalo přednost před otá
Role politických lídrů v parlamentních volbách 2017
Štosová, Tereza ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
(Abstrakt) Tato práce se zabývá zkoumáním vlivu politického leadershipu na komunikaci šesti politických aktérů v období vrcholné volební kampaně. Jedná se o politiky, kteří kandidovali ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017, vybrané na základě jejich volebních výsledků. Cíl práce byl zodpovědět výzkumné otázky, jestli tito kandidáti vykazují prvky leadershipu a jestli ano jaké, a z toho následně vyvodit jaký má politický leadership ve volbách vliv. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část poskytuje základ pro pochopení dané tématiky. Následující metodologická část seznamuje s použitými výzkumnými metodami. Poslední praktická část je uvedena charakteristikou zkoumaných subjektů pro přiblížení kontextu, jelikož část, která se zaměřuje na zkoumání a popis komunikace těchto politických aktérů je časově omezena. Výzkum je pojat jako případová studie, která se řadí mezi kvalitativní metody.
Analýza a komparace mediálního ohlasu politických kampaní Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga před prezidentskými volbami v roce 2013
Ročková, Anna ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá mediálním ohlasem volebních kampaní kandidátů na prezidenta Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga, kteří postoupili do druhého kola prezidentské volby, ve vybraných médiích, konkrétně v Mladé frontě Dnes, Hospodářských novinách, Lidových novinách, Právu a na serverech iDnes, iHned a lidovky.cz. Přímá volba se konala v roce 2013 a jednalo se o historicky první přímou volbu hlavy státu v historii republiky, a proto jí byla věnována pozornost jak v médiích, tak ve společnosti. Tato bakalářská práce se snaží s časovým odstupem zhodnotit, jak vybraná média referovala o kandidátech druhého kola přímé volby a zda se o kandidátech a jejich kampaních psalo spíše v online či v tištěných médiích. Dalším cílem této práce je zjistit, jestli některý z kandidátů použil v období mezi prvním a druhým kolem volby negativní kampaň vůči svému soupeři. Teoretická část se věnuje především obecným pojmům, pozadí přímé volby prezidenta, kandidátům a také vybraným médiím, v praktické části se nachází samotné analýzy mediálního ohlasu vybraných médií, komparace online a tištěných médií a také obsahová analýza přímých řečí obou kandidátů, aby bylo zjištěno, zda některý z nich použil negativní kampaň.
Srovnání vnímání osobnostních značek lídrů stran ODS a TOP 09
Kolder, Tomáš ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Perottino, Michel (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá brandingem v politice a klade si za cíl srovnat vnímání osobnostních značek lídrů stran ODS a TOP 09. Pro daný výzkum byl zvolen lídr ODS Petr Fiala a lídr TOP 09 Karel Schwarzenberg. V této práci byly měřeny hodnoty značky skrz postupy, které navrhl K. L. Keller a pro výzkum osobnostní značky byl použit koncept OCEAN Gerarda Sauciera, který tvoří hlavní pilíř této práce. Srovnání vnímání osobnostních značek lídrů těchto stran bylo zkoumáno na vzorku 212 studentů politologie a ekonomie.
Moderní metody politické komunikace v prezidentské kampani K.Schwarzenberga: fundraising, dobrovolnictví, endorsement
Šindelář, Jiří ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská práce "Moderní metody politické komunikace v prezidentské kampani K. Schwarzenberga: Fundraising, dobrovolnictví, endorsement" se zaměřuje na specifické metody ve volebních kampaních. V první části jsou fundraising, dobrovolnictví a endorsement definovány v kontextu politické komunikace a marketingu. Dále jsou popsány důvody k jejich využití a způsoby jejich exekuce a následné komunikace. Na konci první části práce stručně shrnuje jejich dosavadní aplikaci v prostředí českých volebních kampaní. V hlavní části práce jsou s využitím primárních a sekundárních zdrojů jednotlivě analyzovány metody fundraisingu, dobrovolnictví a endorsementu v prezidentské kampani Karla Schwarzenberga z přelomu let 2012 a 2013. V oblasti fundraisingu práce analyzuje způsob komunikace a složení finančních darů z hlediska jejich výše. Dále zkoumá, zda došlo k posunu k popsané praxi ze Spojených států. Z hlediska dobrovolnictví se práce zabývá především akvizicí dobrovolníků a individuálních podporovatelů, interní komunikací a komunikací dobrovolníků s voliči. Zároveň práce předkládá důvody, které vedly k plošnému využití endorsementu v kampani Karla Schwarzenberga.
Srovnání českých televizních debat po prvním kole přímé volby prezidenta a jejich vliv na proměnu mediálního obrazu prezidentských kandidátů
Némethová, Eva ; Šmíd, Milan (vedoucí práce) ; Hájek, Roman (oponent)
Tato práce se zabývá čtyřmi televizními debatami České televize, televize Nova a Prima family, které byly odvysílány ve dnech 17., 18., 23. a 24. ledna 2013. Jde o jediné televizní debaty, které se uskutečnily v období mezi prvním a druhým kolem přímé prezidentské volby. Práce nejprve shrnuje zavedení přímé volby prezidenta v České republice spolu s vývojem volebních kampaní všech jedenácti kandidátů, popisuje průběh prvního kola a mezidobí před druhým kolem volby. Dále práce zmíněné čtyři debaty podrobuje hloubkové analýze, konkrétně analýze kvantitativní v kombinaci s obsahovou analýzou obrazu. Výsledky zkoumání jsou doplněny hodnotovými poznatky z příspěvků Lidových novin, Hospodářských novin a Blesku (s datací od 13. do 25. ledna 2013), kde jsou reflektovány sledované debaty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.